poniedziałek, 28 października 2013

„Wyznania Katarzyny Medycejskiej” - C.W. Gortner

Tytuł: Wyznania Katarzyny Medycejskiej
Tytuł oryginału: The Confessions of Catherine de Medici
Autor: Christopher W. Gortner
Wydawnictwo: Książnica
Data wydania: wrzesień 2011
Liczba stron: 440
Tematyka: Powieść historyczna
Ocena: 7/10

„Wyznania Katarzyny Medycejskiej” to druga książka po „Ostatniej królowej” spod pióra Christophera Gortnera, którą miałam okazję przeczytać. Mimo że pomiędzy tymi utworami występuje spore podobieństwo m.in. w losach głównych bohaterek to i tak nowa powieść autora w niczym mnie nie zawiodła. Pisarz po raz kolejny raczy czytelnika wartką akcją, rozbudowaną fabułą, a także pełnią zamkowych spisków.

W powieści mamy do czynienia z narracją pierwszoosobową z perspektywy tytułowej postaci. Katarzyna Medycejska krok po kroku skrupulatnie opisuje koleje swego życia, jak i uczucia towarzyszące kolejnym wydarzeniom. Długie życie bohaterki przepełnione jest licznymi intrygami, tragediami i przeciwnościami losu. Jednak pomimo wszelki przeszkód królowa pozostaje opanowana i dzielnie stawia czoła kolejnym trudnym wyzwaniom, jakie przynosi jej los.

W książce nie zabrakło też interesujących wątków fantastycznych. Bowiem Katarzyna  Medycejska od wczesnego dzieciństwa miewała wizję przyszłości. Ponadto korzystała z usług  słynnego Nostradamusa, a także posiadała prywatnego wróżbitę Kosmę. Francuska monarchini jest postacią dosyć sprzeczną. Z jednej strony odbiorca uosabia ją z sympatyczną kobietą, uwikłaną mimo woli w ciemne intrygi królestwa. Jednak badając przyczyny co poniektórych zachowań bohaterki, możemy wywnioskować, że Katarzyna Medycejska posiadała też swoją mroczną stronę charakteru.  

Christopherowi Gortnerowi należą się wielkie podziękowania za przeanalizowanie i spisanie dziejów życia Katarzyny Medycejskiej. Jestem  przekonana, że gdyby nie książka tego amerykańskiego autora postać niezwykłej i pełnej determinacji królowej odeszłaby w zapomnienie. Tymczasem dowiadujemy się, że tytułowa bohaterka miała swoją rolę w takim historycznym wydarzeniu jak np. noc św. Bartłomieja.

 „Wyznania Katarzyny Medycejskiej” to bezwzględnie powieść fascynująca, pełna różnorakich emocji i co najważniejsze chytająca za serce. Nie mogę się wręcz doczekać aż kolejne książki autorstwa Christophera Gortnera zostaną przetłumaczone na język polski i wydane w naszym kraju. Utwory tego pisarza są bowiem prawdziwą ucztą czytelniczą dla każdego miłośnika historii i nie tylko. 

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Grupie Wydawniczej Publicat:

13 komentarzy:

  1. Zdecydowanie książka utrzymana w moim guście! Dzięki Tudorom polubiłam powieści historyczne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za historycznymi, ale tą mnie dostatecznie zaciekawiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno nie przeczytam, bo to po prostu NIC dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dotychczas stroniłam od powieści historycznych, ale kilka dni temu okazyjne jedna wpadła w moje ręce i zaczęłam czytać a potem był tylko szok, gdyż spodobała mi się ogromnie ;-) Dlatego teraz chętnie poczytam jeszcze jakąś powieść z tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam historyczne, więc zapewne przeczytam kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To coś zdecydowanie dla mnie. Ostatnio co raz częściej sięgam po takie książki, bo wiem że coś w nich jest a nie pusty tekst bez ładu i składu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię od czasu do czasu sięgnąć po powieść historyczną, a twóczość Gortnera poznałam przy okazji "Sekretu Tudorów" - książka bardzo mi się podobała. Myślę, że "Wyznania..." również mnie nie rozczarują, bohaterka wydaje się barwna, fabuła intrygująca, emocji nie brakuje - jestem na tak. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Historie tak średnio lubię, ale to nie powinno stanąć na przeszkodzie, aby przeczytać tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tej jeszcze nie czytałam, ale planuję kupić. Czytałam natomiast "Ostatnią królową" i osobiście oceniam na 10/10 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię powieści historyczne. Także takie z wątkami fantastycznymi, dlatego bardzo chętnie sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  11. nie znam jeszcze twórczości tego autora, ale zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Długo myślałam nad zakupem tej książki. Parokrotnie miałam ją w swoich rękach, ale przegrywała z innymi tytułami... czas chyba jednak zdecydować się na nią :)
    Pozdrawiam i zapraszam do wzięcia udziału w konkursie :) - http://czytajzfantazja.blogspot.com/2013/11/wszyscy-robia-konkurs-robie-i-ja.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie czytam i wrażenia bardzo pozytywne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :* Na każdy postaram się odpowiedzieć :)