wtorek, 2 sierpnia 2016

"Ból za ból" - Siobhan Vivian, Jenny Han

Tytuł: Ból za ból
Tytuł oryginału: Burn for burn
Autor: Siobhan Vivian, Jenny Han
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: czerwiec 2016
Liczba stron: 350
Tematyka: Literatura młodzieżowa
Ocena: 2/10

Nie ma nic słodszego niż zemsta. Bo kto z nas nie chciałby zobaczyć, jak osoba która od lat się nad nami znęca, czy to fizycznie czy psychicznie cierpi podobne katusze? Założę się, że praktycznie każdy, nawet jeśli twierdzi inaczej, w adekwatnej sytuacji poczułby (nawet mimowolnie) odrobinę zadowolenia z czyjejś krzywdy.

Bohaterki powieści “Ból za ból” to na pierwszy rzut oka niegroźne, zwyczajne nastolatki, które wbrew pozorom knują niecne plany przeciwko swoim wrogom. Mary w przeszłości doświadczyła wielu obelg związanych ze swoją niegdysiejszą tuszą. Kat została wystawiona przez chłopaka, w którym pokładała wielkie nadzieje. Lily od lat przyjaźni się z osobą, która jak się okazuje tylko wykorzystuje ją dla swoich własnych celów i podtrzymania dobrej reputacji. Każda jest inna, każda ma inne doświadczenia, jednak łączy je jedno: wszystkie trzy chcą zemścić się na tych samych osobach.

Zielonego pojęcia nie mam, jakim cudem książka ta znalazła się na szczycie rankingu New York Times'a. Nie ma w niej ani jednej cechy dobrego bestselleru. Nie jest ani wciągająca, ani oryginalna, ani nie ma interesujących bohaterów. Ba! Nawet okładka nie przykuwa zanadto wzroku. Jakby tego było mało tytułowe zemsty są nie dość że infantylne to jeszcze zupełnie nie przemyślane. Miałam wrażenie, że bohaterki robią wszystko na oślep, “a nuż się uda”. Co więc przesądziło o sukcesie powieści Siobhan Vivian i Jenny Han? God knows.

Przepraszam, ale zwyczajnie nie mogę się nie przyczepić do jednej kwestii, która wręcz doprowadzała mnie do szewskiej pasji. Mianowicie jedna z bohaterek książki nie stroniła specjalnie od używek w szczególności chodzi tu o marihuanę. Jednak za każdym razem, gdy była mowa o owej substancji używano zwrotu “ziele” aniżeli (jak to się mówi wśród młodzieży i nie tylko) “zioło”. Nie jestem polonistką ani szczególnie nie znam się na ortografii, ale sentencja “palić ziele” brzmi w moich oczach co najmniej dziwnie. Nie rozumiem, dlaczego nie można było zostać przy ogólnie przyjętym “ziole”, biorąc pod uwagę fakt, że jest to tylko książka młodzieżowa a nie jakaś lektura wyższych lotów.

Jeden jedyny plus jaki dostrzegam w tej książce to fakt, że choć została ona napisana przez dwie autorki to czytelnik zupełnie tego nie odczuwa. Treść jest spójna, jednolita i zrozumiała. Dokładnie wiemy, co twórczynie chciały nam przekazać. Niestety ten odosobniony plusik nie jest w stanie w jakikolwiek sposób przekonać mnie, żebym sięgnęła po kolejne tomy powyższej serii.  

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Feeria:

15 komentarzy:

  1. Sam opis mnie nie przekonuje, a twoje słowa już w ogóle odstraszają mnie od tej książki. Na pewno nie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory czytałam raczej pozytywne opinie na jej temat, ale i tak nie miałam zamiary po nią sięgać.

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  3. Załamałam się, mam te książkę do przeczytania i tak spoglądam i czuję obawę, a tutaj widzę takie rzeczy, że ja na pewno się też ich czepię... cóż chociaż wiem co mnie czeka..

    OdpowiedzUsuń
  4. Przykro mi, że się rozczarowałaś. Myślałam, że to będzie znacznie lepsza historia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niska ocena, ale przekonała mnie do tego, żeby jednak sobie darować tę powieść. Skoro te wszystkie zemsty w książce to takie infantylne zabawy, to pewnie i mnie by denerwowały.
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy czytałam opis fabuły na myśl przyszły mi Słodkie Kłamstewka, może to nie do końca podobne historie, a jednak... Od czasu do czasu lubię sięgnąć po taką leciutką młodzieżówkę, o tej jeszcze nie słyszałam, ale niskie noty nie zachęcają. Niestety często tak bywa, że topowe powieści okazują się wielkim nieporozumieniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. A to taka książka z tych, które kiedyś chciałabym przeczytać ale się nie spinam, żeby to było jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka jakoś specjalnie mnie nie ciekawi. Żadko sięgam po typowe obyczajówki/młodzieżówki, ale jak już to robię to wolę przeczytać jakąś z przekazem itp. Po nią w najbliższym czasie nie sięgnę :)
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Tego nie czytałam, ale wydaje się być ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoja recenzja przekonała mnie, żeby sobie jednak odpuścić czytanie tej pozycji, szkoda życia na słabe książki :)

    Pozdrawiam,
    Iza z poczytajmycoś

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie to nie dla mnie, irytują mnie takie książki.
    kraina-ksiazek-stelli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Very good article, I appreciate your hard work in work full of creativity, I am Glad to visit your blog.

    Ramuan Tradisional Untuk Mengatasi Klimaks Dini

    OdpowiedzUsuń
  13. Hi
    very interesting choice of theme of your blog, I appreciate your hard work in working especially in blog world. thank you

    Obat ejakulasi dini agar sembuh permanen

    Ramuan rahasia untuk atasi ejakulasi dini permanen

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś nie specjalnie przekonuje mnie ta pozycja... Raczej ją sobie podaruję. Inne, ciekawsze czekają w kolejce!

    Ps. Bardzo ładny blog! Będę tutaj zaglądała :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. You’re so interesting! I don’t believe I’ve truly read something like this before. So great to find someone with genuine thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with some originality!

    CBSE Schools In Chittoor
    CBSE Schools In Cuddapah
    CBSE Schools In East Godavari
    CBSE Schools In Guntur
    CBSE Schools In Kakinada
    CBSE Schools In Krishna
    CBSE Schools In Kurnool
    CBSE Schools In Nellore
    CBSE Schools In Prakasam
    CBSE Schools In Rajahmundry

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :* Na każdy postaram się odpowiedzieć :)