poniedziałek, 30 marca 2015

"Talon" - Julie Kagawa

Tytuł: Talon
Tytuł oryginału: Talon
Autor: Julie Kagawa
Wydawnictwo: Mira
Data wydania: 18 marzec 2015
Liczba stron: 416
Tematyka: Fantastyka, Powieść młodzieżowa
Ocena: 7/10

Smoki – mityczne stworzenia budzący powszechny postrach oraz podziw. Czy ktoś jednak pomyślałby, że te bajkowe stwory mogą przybierać ludzką postać i żyć wśród nas? Aleternatywę taką przedstawia nam Julie Kagawa w swojej najnowszej powieści, w której dwójka głównych bohaterów, narodzonych jako smoki, przyjmuje wcielenie człowieka i ma za zadanie podczas trzymiesięcznych wakacji zasymilować się z lokalną społecznością. Poczas gdy Dante spełna tę misję wzorcowo, w jego siostrze Ember Hill budzą się wątpliwości i zaczyna ona kwestionować poglądy, jakie dotychczas były im wmawiane przez Talon.

Z wielkim smutkiem muszę stwierdzić, że nie czytałam innych książek autorstwa Julie Kagawy, mam tu na myśli popularną serię „Żelazny Dwór”, więc trudno mi odnieść się do tego jak pisarka wypadła w najnowszej powieści w porównaniu do innych swoich dzieł. Jestem jednak przekonana, że są one równie wciągające jak „Talon”, bowiem wyraźnie widać, że amerykańska autorka ma niezwykły talent i umiejętność niezwykłego zaciekawienia czytelnika praktycznie od pierwszych stron.

Z drugiej natomiast strony mimo że książka była bardzo interesująca, to fabuła była wręcz do granic możliwości przewidywalna. Dopiero samo zakończenie okazało się dla mnie zaskoczeniem. Niesamowicie żałowałam, że akcja została urwana właśnie w takim kulminacyjnym punkcie! Zabieg ten spowodował tylko, że z niecierpliwością oczekuję teraz na drugi tom z serii. Mam wielką nadzieję, że pojawi się on jak najszybciej.

Na uwagę zasługuje też ciekawa oprawa graficzna książki. Motyw przedstawiony na okładce idealnie odzwierciedla tematykę oraz atmosferę powieści. Pokusiłabym się jednak o nadanie książce oprawy twardej bądź co najmniej broszurowej, ale to tylko ze względu na to, że preferuję, gdy grubsze książki są usztywniane, wtedy też lepiej jest je utrzymać w nienagannym stanie podczas lektury. Inni jednak mogą być zadowoleni z obecnej, miękkiej oprawy.

Do szewskiej pasji doprowadzały mnie natomiast literówki, których niestety w polskim tłumaczeniu znajdziemy wiele. A tu zmieniona ostatnia literka, a tu jedna zapomniana, a tu nagle przez pomyłkę postacie męskie opisywane są w rodzaju źeńskim. W pewnych momentach wręcz popadałam w obawę, że zgubiłam się w akcji. Wierzę, że kolejne wydania pierwszego tomu zostaną pod tym względem jeszcze raz sprawdzone, a wszelkie błędy zostaną usunięte. Z pewnością poprawi to jakość oraz całokształt lektury.

“Talon” to powieść, która na pewno zasługuje na uwagę, pomimo swoich niedociągnieć. Julie Kagawa wykreowała unikatowy świat oraz niespotykaną fabułę. Trzeba przyznać, że dawno nie miałam okazji przeczytania książki, gdzie główną rolę pełniły smoki, także pomysł autorki okazał się niezwykle udany. Dodatkowo z okładki książki dowiadujemy się, że wkrótce powstanie ekranizacja powieści, co bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia rzeszy fanów Ember i innych bohaterów książki.

        Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Mira:

9 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc, nie zainteresowała mnie ta powieść. Wydaje mi się, że jest dla młodszych ode mnie.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam "Żelaznego króla" tej autorki i muszę przyznać, że była to naprawdę dobra książka. Urzekło mnie szczególnie połączenie wielu motywów znanych z klasyki, jak chociażby przejście kryjące się w szafie. Myślę, że i tak powieść wywarłaby na mnie pozytywne wrażenie, ale chyba nie zaryzykuję kupna. Rozejrzę się za nią w bibliotece.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tej autorki i jej stylu. Ale jeśli będę miała okazję to na pewno poznam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cliffhanger'y to charakterystyczny atrybut powieści Kagawy :-) Czytałam dwie z jej książek, o "Talonie" jest wszędzie bardzo głośno, więc muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Również nie czytałam nic od pani Julie, ale na "Talon" mam niesamowitą ochotę. Cudowna okładka i smoki- już nie mogę doczekać się spotkania :) Tym bardziej, że póki co czytam same dobre opinie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie kończę lekturę tej powieści, ale szczerze mówiąc to mam wobec niej dość mieszane uczucia :/ Zobaczymy w którą stronę to wszystko pójdzie wraz z zakończeniem :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię Julie Kagawę, a smoki kocham, więc to oczywiste, że muszę sięgnąć po tę lekturę! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach, zapowiada się ciekawa lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jest to książka dla mnie - a szkoda, no ale trudno. Mojemu chłopakowi się za to spodoba, bo on siedzi w takich klimatach :)

    Zapraszam serdecznie do mnie na www.maialis.pl :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :* Na każdy postaram się odpowiedzieć :)